Forum Gry Boom Beach dla klanu Dzikie Wieprze

Witamy serdecznie na naszym forum, baw sie dobrze!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-09-03 22:40:01

Wieprz
Administrator
Dołączył: 2015-09-03
Liczba postów: 6
Windows 7Firefox 40.0

Boom Beach-Pierwsze kroki

Boom Beach to nowa gra studia Supercell, twórców dwóch gigantycznych przebojów, gier Clash of Clans i Hay Day. Akcja Boom Beach osadzona jest na archipelagu tropikalnych wysp. Zakładamy bazę na jednej z nich i walczymy ze złowieszczą Czarną Gwardią (ang. Blackguard), która zniewoliła jej mieszkańców.

Uwaga! Gra Boom Beach znajduje się na etapie intensywnego rozwoju. Dostępna jest na razie tylko w kanadyjskim i australijskim App Store. Każda aktualizacja gry przed jej oficjalną premierą wprowadza spore zmiany. Mogą one wpływać na rozgrywkę i balans gry. Nie wszystkie opisane poniżej porady mogą okazać się trafne, jeśli zasady gry zostaną zmienione w przyszłych aktualizacjach.

Początek rozgrywki w każdej grze strategicznej jest bardzo ważny. Przemyślanym rozwojem na początku gry można zyskać ogromną przewagę nad przeciwnikami. W tym artykule radzimy jak grać, na co zwrócić uwagę, aby zacząć rozgrywkę z wielkim Boom!

Rodzaje surowców w Boom Beach

Zaczynając grę mamy dwa podstawowe surowce: monety (dostarczane nam w budynku Residence) oraz drzewo (produkowane przez tartak - Sawmill). Kiedy podniesiemy Kwaterę Główną (Headquarters) do poziomu 6, pojawi się nowy surowiec: kamień. Nie będziemy mogli go jednak od razu wydobywać. Na początku dostaniemy składzik kamienia, który możemy uzupełniać atakując innych graczy i wyspy kontrolowane przez komputer. Kamieniołom pojawi się dopiero wraz z Kwaterą Główną na poziomie 7. Na bardziej zaawansowanym poziomie Boom Beach wprowadza kolejny surowiec: żelazo (dostępne od 9 poziomu Kwatery Głównej).

Oczywiście w grze dostępne są także Diamenty, które zdobywamy w trakcie gry, ale ogromne ich ilości możemy kupić za prawdziwe pieniądze w sklepie. Służą nam one do skracania czasu budów oraz uzupełniania niedoboru surowców.

Monet używamy do płacenia za żołnierzy, rozszerzanie działania radaru na mapie świata oraz udoskonalenia żołnierzy (w budynku Armory). Na początku gry za rozbudowywanie budynków płacimy tylko drzewem, potem dochodzi kamień, a jeszcze później żelazo.

Równomierny rozwój - w co warto inwestować

Równomierny i szybki rozwój na samym początku gry jest bardzo ważny, ale zawsze trzeba mieć pewne priorytety. Głównym priorytetem w każdej grze tego typu jest rozwój ekonomiczny, dzięki któremu możemy finansować rozwój militarny i terytorialny. Na początku trzeba się więc skupić na zapewnieniu sobie dopływu jak największej ilości surowców. Robimy to poprzez podnoszenie na kolejne poziomy budynków odpowiedzialnych za produkcję monet, drzewa i kamienia. Ale to nie wszystko. Jeśli odbijemy wysepki z rąk Czarnej Gwardii, to ich mieszkańcy będą nam wysyłać z wdzięczności materiały budowlane. Jedna odbita wysepka różnicy nie uczyni, ale 20-30 już tak. Niestety, złoczyńcy z Czarnej Gwardii będą systematycznie odbierać nam wysepki. Wtedy nie pozostaje nam nic innego, jak ponownie wysłać desant naszych żołnierzy na wyspy wroga.

Kluczowym zadaniem jest jak najszybsze odkrywanie mapy świata. Każdy mały jej kawałek kosztuje sporo pieniędzy. Warto jednak to robić, bo możemy znaleźć bazy z surowcami (Resource base). Zajęcie takiej bazy daje nam o wiele większy dopływ danego surowca - drewna czy kamienia. Niestety, spokój nie będzie trwał długo. Inni gracze będą starać się nam je odbić. Za każdym razem kiedy baza z surowcami przechodzi z ręki do ręki zwiększa się poziom instalacji obronnych. Może więc zdarzyć się tak, że ktoś nam odbije bazę surowcową, wieżyczki obronne zostaną udoskonalone i nasze oddziały ekspedycyjne nie będą w stanie jej odbić, bez podniesienia ich na wyższy poziom lub zwiększania ich liczby.

Szukaj skrzynek z diamentami

Na mapie świata - tam gdzie znajdziemy wyspy do ataku - losowo i co jakiś czas pojawiają się skrzynki z diamentami. Warto więc zajrzeć niezobowiązująco na mapę świata, aby odebrać ten miły podarunek. Robiąc to systematycznie, nie będziemy musieli kupować diamentów w ogóle, lub o wiele mniejszą ich ilość.

Usuwaj drzewa i kamienie

W swojej bazie głównej oraz w zajętych bazach surowcowych warto usuwać drzewa i kamienie, jeśli mamy nadmiar gotówki. Za usunięte drzewo dostaniemy oczywiście surowiec o nazwie drzewo. Analogicznie jest z kamieniami. Nie wszystkie drzewa możemy usunąć od razu. Starsze i większe drzewa możemy ściąć dopiero, gdy będziemy mieć Kwaterę Główną na odpowiednio wysokim poziomie.

Kryształy i posągi - o co chodzi?

Od poziomu 5 Kwatery Głównej możemy postawić nowy budynek - Rzeźbiarza (Sculptor). Co nam on daje? Wyzwalając wyspy spod panowania Czarnej Gwardii zaczniemy otrzymywać też dziwne kryształy. Kiedy uzbieramy 7 sztuk danego kształtu, to rzeźbiarz może wykonać z nich posąg. Po ich wybudowaniu będą one dawać nam bonusy do różnych statystyk.

W początkowych etapach gry będziemy znajdować tylko zielone kryształy (Life) - zwiększają produkcję surowców. Później w Boom Beach pojawią się kryształy niebieskie (Ice), a zbudowane z ich udziałem posągi będą dawały bonus do obrony bazy. Kryształy czerwone (Magma) dają bonus do osiągów naszych żołnierzy. Fioletowe kryształy (Dark) wspomogą wiele innych statystyk.

W grze występuje ograniczenie ilości posągów jednego typu, jakie możemy postawić w naszej bazie. Jest jednak z tego wyjście. Niemieszczący się posąg możemy zamienić na cenniejszy kryształ wyższego poziomu.

Broń Kwatery Głównej

Kwatera Główna (Headquarters) to kluczowy budynek w grze Boom Beach. Jej zniszczenie przez wroga automatycznie niszczy wszystkie pozostałe budynki w bazie i daje zwycięstwo. Chroń ten budynek za wszelką cenę. Ustaw go w centrum bazy i obuduj równomiernie karabinami maszynowymi, wieżyczkami snajperskimi czy moździerzami.

Atakujący żołnierze, kiedy wysiądą z barek desantowych, zmierzają w prostej linii do pierwszych zabudowań. Logicznym więc wydaje się skoncentrowanie obrony w pierwszej linii od plaży. Używając flar (ang. flare) można jednak kierować przemarszem atakujących żołnierzy. Jeśli więc nasza obrona będzie skoncentrowana od strony plaży, to łatwo będzie ją obejść i zaatakować od tyłu.

Przed atakiem zbadaj moc obrony i jej zasięg

Przed zaatakowaniem wyspy można podejrzeć jak wygląda jej obrona. W tym celu wybieramy wyspę i klikamy w Scout. Nasz zwiad musi polegać nie tylko na ogólnym obejrzeniu umocnień wroga. Powinniśmy kliknąć w każdą armatę czy wieżyczkę snajperską. Sprawdzić, ile ma punktów życia i jaki ma zasięg. Następnie rozważyć, z której strony wysadzić desant oraz które umocnienia obronne ostrzelać z działa z pokładu niszczyciela zacumowanego przy brzegu.

Używaj flar!

Nasi żołnierze po wyskoczeniu z barek desantowych kierują się w prostej linii do najbliższych zabudowań. Będą strzelać do zwykłych budynków jak i instalacji obronnych. Aby nadać ich działaniu priorytet, warto wystrzelić flarę. Tak oznaczony budynek stanie się natychmiast celem wszystkich naszych żołnierzy.

Często warto wykorzystać flary do obejścia umocnień wroga i zaatakowania go z tej strony, gdzie jest najmniej skoncentrowanej obrony.

Punkty ataku - energia

Podczas ataku w pierwszej kolejności powinniśmy wyeliminować instalacje obronne przeciwnika. Czasami nie warto przeć do przodu od jednej wieży snajperskiej do kolejnego karabinu maszynowego. W naszym arsenale mamy bowiem jeszcze inne asy w rękawie. Każdy atak zaczynamy z pewnymi punktami energii, które możemy wykorzystać na ostrzał z działa, wyrzucenie flar czy leczenie naszych oddziałów. Burząc zwykłe zabudowania bazy, takie, które do nas nie strzelają, zwiększamy liczbę dostępnych punktów energii. Czasami więc warto pokierować naszymi oddziałami tak, aby zwiększyć ilość punktów energii i wykorzystać je w odpowiedni sposób.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
landrpg - craftpvp - proanamotylki - quantum - insulina